Sunday, August 15, 2010

Cum să câştigi o campanie electorală?!


Pentru ca o campanie să fie eficientă în fruntea partidului trebuie să fie  o personalitate puternică, indiferenţi de câţi consilieri de imagine n-ar avea, dacă conducătorul echipei n-are carismă nu poate să transforme radical şi partidul are puţine şanse de a învinge. Este important cum arată aspectul fizic al unui lider, o simplă vedere a feţei a unui om politic provoacă reacţii pozitive sau negative. Trebuie de acordat o mare atenţie limbajul trupului  aici aş propune autori ca Alan Peace, Milton Cameron, nu uitaţi că dintre cei care vă privesc 55 % reţin cum arătaţi, cum sânte-ţi îmbrăcat; 38 %  limbajul trupului; 7 %   tonul vocii şi cuvintele pe care le spuneţi. Este cunoscut că odată  ce te-ai implicat în politică cu această imagine vei fi  perceput tot restul
vieţii. Preşedintele partidului trebuie să fie activ pe tot parcursul anului să se implice activ în toate problemele locale şi să ajute la rezolvarea lor să ţină legătura şi să comunice permanent cu electoratul. Este dificil să obţii o imagine foarte rapid, atunci când lucrezi la imaginea unui om politic să folosiţi  mesaje care nu corespund candidatului, arată straniu când un candidat   care cântăreşte  160 kg să ne vorbească  despre criză  şi că trebuie să strângem cureaua.  O mare parte a populaţiei nu poate fi influenţată  în timpul unei campanii electorale care are deja o opinie, foarte puţină lume îşi schimbă opinia. Nu este important să vorbească ceea ce crede un candidat la funcţia de primar sau de candidat la funcţia de deputat, este important ceea ce vor să audă alegătorii, să vorbească despre problemele lor, despre temele pe care îi interesează şi pentru aceasta este important ca să se organizeze sondaje, pentru că ele vă pot oferi detalii despre starea populaţiei. Sondajele sânt importante pentru a afla mai mult despre indecişi, ce ascultă, ce citesc de ce sunt indecişi,  dacă simpatizează partidul. Specialiştii în comunicare clasifică alegătorii în 3 categorii: convinşi,ostili şi ezitanți după alte clasificări ei pot fi: devotaţi, distanţi, nesiguri şi potenţiali. Un mod eficient  de a interacţiona  cu alegătorii este campanie de strângere  de semnături pentru construcţia unei autostrăzi, a unui drum, repararea şcolilor, grădiniţe, spitaluri etc. Cei care acceptă să semneze  pentru o cauzele sus menţionate se simt oarecum legaţi şi datori să voteze pentru un partid. Este exclus faptul ca aceste semnături să fie colectate în perioada campaniei electorale,reacţia populaţiei va fi negativă şi vor fi conştienţi că acest partid are nevoie doar de voturi, sunt binevenite colectarea semnăturilor cu mult timp de începerea campaniei. Nu uitaţi să le mulţumiţi pentru sprijinul lor, să le trimite-ţi câte un e-mail, pe săptămână  să-i felicitaţi de sărbători, zile de naştere, este un lucru binevenit şi plăcut, trebuie să cunoaşteţi că oameni câştigă alegerile şi nu programele partidului.  Mesajul unei campanii reprezintă idei care pot fi uşor de comunicat, mesajul trebuie să fie direct, clar, adecvat şi omul după natura sa are nevoie de spectacol. Contactul  direct cu alegători este cea mai bună  modalitate  de atragere de voturi, să meargă din casă în casă şi aici un rol important le  revin voluntarilor, care distribuie  materiale, însoţesc candidatul. Ca să ai  în permanenţă 30-50 de voluntari care să împarte materiale propagandistice trebuie să ai o listă de  200 de persoane. Nici într-un caz u trebuie de exagerat cu munca pentru voluntari mai ales dacă aceştia sunt studenţi, nu uitaţi că ei mai au şi alte ocupaţii,  câte o 1-2 ore pe zi este destul, să le mulţumiţi şi să le explicaţi cât de importantă este munca lor cu un zâmbet plăcut.  Nu propun ca într-o campanie electorală partidul să organizeze concerte, sunt bani pierduţi, nimeni nu poate să garanteze că majoritatea vin de dragul partidului,  adevărul este, în special tineretul vin de dragul concertului şi să se distreze. Materiale propagandistice aş propune de exemplu brichete,pixuri,cărţi cu bucate care mereu o să fie mereu în bucătărie spre deosebire de  calendare, postere. O campanie electorală este un prilej excelent de a creşte numărul de membrii, de a construi organizaţii în zonele cele mai slabe dar şi de a creşte imaginea publică a partidului.
linkwi

0 comments:

Post a Comment